Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Absolwent

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Projekt Alumni UJ - wiedza, szkolenia, networking

Kiedy w 2018 roku Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej ogłosiła nabór wniosków do Projektu International Alumni nie wahaliśmy się ani chwili. Pomyśleliśmy: oto doskonały moment, by podjąć szersze aktywności na rzecz współpracy z absolwentami. Chcemy, by ten Projekt stał się impulsem do działań wykraczających poza ramy czasowe, w których jest realizowany.

Banner reklamowy promujący projekt Alumni UJ zawierający logotyp

Jako cel najważniejszy określiliśmy poprawę komunikacji z absolwentami Uniwersytetu Jagiellońskiego. Rozważaliśmy różne możliwości, m.in. stworzenie specjalnej platformy dedykowanej naszym absolwentom. Jednak po przemyśleniach i konsultacjach postanowiliśmy postawić na rozwiązanie już istniejące, dające duże możliwości i gromadzące ogromną społeczność osób, które z Uniwersytetem były związane. Wybraliśmy platformę LinkedIn jako miejsce, gdzie spotykają się ludzie biznesu i nauki.

W pierwszej fazie Projektu opracowana została strategia komunikacji, której wdrażanie rozpoczęliśmy w październiku 2019 r. Pragniemy dostarczać naszym absolwentom ciekawe treści, zarówno aktualności z życia UJ, informacje o spotkaniach, konferencjach, ale także szkoleniach czy warsztatach, wywiady i interesujące artykuły.

Pragniemy również, by nasz profil stał się dla naszych absolwentów miejscem kontaktu z Alma Mater. We wrześniu 2019 r. ogłosiliśmy specjalną ankietę, w której pytaliśmy m.in. o możliwości współpracy, oczekiwania wobec UJ. Odzew nas zaskoczył. Otrzymaliśmy kilkaset odpowiedzi, które stały się nieocenioną pomocą w określeniu najbliższych planów i kierunku, w którym mamy podążać.

Bezpośrednie rozmowy z osobami, które wzięły udział w badaniu i wyraziły zgodę na kontakt, już teraz przyczyniły się do podjęcia pewnych działań, które wspólnie będziemy realizować. Część absolwentów podzieliła się z nami historiami swoich karier zawodowych, część wyraziła gotowość bycia mentorami.

A skoro o mentorach mowa chcielibyśmy wspomnieć o drugiej części Projektu Alumni UJ Program współpracy z absolwentami zagranicznymi Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dziewięcioro naszych absolwentów – mentorów wzięło w szczególnym spotkaniu, które w związku z pandemią przenieśliśmy z uniwersyteckich murów do świata wirtualnego. 11 maja 2020 r. spotkali się online absolwenci z przedstawicielami UJ. Na spotkaniu z naszymi gośćmi obecny był m.in. Prorektor ds. Dydaktyki prof. dr hab. Armen Edigarian oraz Dyrektor Centrum Wsparcia Dydaktyki Piotr Szumliński. Był to kulminacyjny punkt cyklu szkoleń, który mentorzy przygotowali dla studentów naszej Uczelni. Każdy z nich poprowadził trzy spotkania (w formie webinariów), w czasie których omawiane były tematy związane z rozwojem ścieżki kariery w branży reprezentowanej przez danego mentora.

Studenci mieli więc okazję do poznania warunków rynku pracy bezpośrednio od praktyków mieszkających i pracujących obecnie poza granicami Polski.

Kierownik Projektu – Piotr Rapciak

alumni@uj.edu.pl

W ramach projektu Alumni UJ Program rozwoju współpracy z absolwentami zagranicznymi Uniwersytetu Jagiellońskiego od marca do maja ub. roku odbyło się 9 cykli mentoringowych, które prowadzili nasi absolwenci. Ostatni, dziesiąty cykl odbył się w listopadzie 2020 r. Każdy cykl składał się z trzech webinarów. W zajęciach wzięło udział 163 studentów UJ. 

Regulamin projektu

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Podsumowanie projektu Alumni UJ - materiał wideo

Wersja z tłumaczeniem w języku rosyjskim i ukraińskim poniżej.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Lista wydarzeń, które odbyły się w ramach projektu Alumni UJ

Myślisz o karierze zagranicznej w dziedzinie chemii? Chcesz poznać możliwości pracy w przemyśle bądź na uczelni? Nie wiesz, co wybrać? Zapisz się na zajęcia mentoringowe z prof. Mariuszem Kozikiem.

Podczas pierwszych dwóch zajęć poznasz ścieżki rozwoju zawodowego w Stanach Zjednoczonych. Dowiesz się, co mogą robić osoby z licencjatem lub po studiach magisterskich, a co osoby po studiach doktoranckich. Odkryjesz, jaką przewagę dały Ci studia na Uniwersytecie Jagiellońskim.

W czasie ostatniego spotkania nasz Mentor opowie o własnej karierze i swoich doświadczenia od momentu studiów do dnia dzisiejszego.

Zajęcia będę prowadzone w języku polskim. Pełny program zajęć (w języku angielskim) znajduje się TUTAJ.

O Mentorze:

Mariusz Kozik, Ph.D. - since 1990 Professor of Inorganic Chemistry at Canisius College in Buffalo, NY. As a high school student he was twice (1974 and 1975) the Laureate of the Polish National Chemistry Olympiad. In 1980 he completed his Master’s degree in chemistry with distinction at the Jagiellonian University in Krakow.
He did his PhD work on the multinuclear NMR of reduced polyoxometalates at Georgetown University in Washington, DC (1981-87) and postdoctoral work on solvent dynamics using time resolved emission spectroscopy at Brookhaven National Laboratory in Upton, NY (1987-89).
His current research involves applications of various polyoxometalates as catalysts for carbon dioxide activation and computations of 31-P NMR chemical shifts for paramagnetic polyoxotungstates. Most recently he has applied 2D DOSY 31-P NMR to study oligomerization of polyoxotungstates in nonpolar solvents.
He is also very interested in application of various active learning methods to teaching chemistry.

Zajęcia będą miały na celu wdrożenie narzędzi biznesowych i marketingowych do zarządzania karierą poprzez budowanie i utrzymanie osobistej marki. Przybliżając strategie budowania marki, przyjrzymy się:

1) WARTOŚCI DLA MNIE: Co chcę robić profesjonalnie? Jak to pasuje do moich ambicji, planów, osobowości, umiejętności? Postaramy się odkryć to najlepsze miejsce na rynku pracy, w którym chciałbym być. Wielu uczestników mogło omawiać to z doradcami zawodowymi lub innymi mentorami, dlatego warto porównać przykłady. A kiedy już ustalimy, czego chcemy, spójrzmy na drugą stronę

2) WARTOŚCI DLA KLIENTA: Jak wygląda rynek pracy? Co mam do zaoferowania, co jest wyjątkowe, zróżnicowane i pożądane? Jaka jest moja propozycja wartości? - Wiedza, czego chce rynek (i jak to zaoferować!) może być dość trudnym zadaniem dla początkującego, ale sprawimy, że tygrys będzie mniejszy. Omówimy niezaspokojone potrzeby, model Kano itp.

3) KLUCZOWI MARKI: Jak mogę się upewnić, że moja marka osobista na rynku pracy jest odpowiednio rozwijana i zarządzana? Jak upewnić się, że pozycjonowanie się powiodło? - zbierzemy wszystkie elementy klucza marki - dla Twojej marki. Silny klucz marki to dobry znak sukcesu marki na rynku: sprawmy, by działał dla Ciebie - na rynku pracy!

Poznacie również ścieżkę kariery Mentorki, która opowie o własnych doświadczeniach i spostrzeżeniach na poszczególnych etapach kariery począwszy od okresu studiów do dnia dzisiejszego.

O Mentorce:

Dr Katarzyna Kita-Tokarczyk ukończyła studia magisterskie i obroniła doktorat z chemii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Studiowała również w USA jako stypendystka Fulbrighta i krótko w Hiszpanii, w ramach rządowego programu współpracy akademickiej. Pracowała jako wykładowca w Szwajcarii oraz jako Senior Research Fellow w Leeds w Wielkiej Brytanii.

Później kierowała projektami, zespołami i strategicznymi obszarami rozwoju w sektorach badawczo-rozwojowych w branży kosmetyków, artykułów gospodarstwa domowego i chemii w Unilever i Clariant. Obecnie pracuje jako kierownik innowacji (Czarny Pas) w Clariant, prowadząc projekty o dużym znaczeniu strategicznym dla biznesu. Z technicznego punktu widzenia dr Kita specjalizuje się w chemii fizycznej materiałów zwykle stosowanych w kosmetykach, produktach czyszczących, a także kompozytach polimerowych i innowacyjnych materiałach do różnych zastosowań.

Według PwC, 30% zawodów może paść ofiarą automatyzacji do połowy 2030 roku. W pogoni za zmniejszaniem kosztów produkcji i usług, w pierwszej kolejności maszyny zastąpią nas przy wykonywaniu rutynowych działań, które można opisać za pomocą logicznego procesu. Wraz z postępem sztucznej inteligencji, wyzwania, z którymi będzie ona sobie w stanie poradzić będą stawać się coraz trudniejsze. Jednocześnie jedną z umiejętności, która jak na razie pozostanie zarezerwowana dla ludzkich umysłów, jest kompleksowe i kreatywne rozwiązywanie problemów.

Sztuczna inteligencja nie ma sobie równych w kwestii analizy danych - nie wymyśliłaby jednak rozwiązania zastosowanego przez GE w ich magnetycznych rezonansach. Maszyna do rezonansu magnetycznego to dość traumatyczne przeżycie - szczególnie dla młodszych pacjentów. Głośne dźwięki, klaustrofobiczne uwięzienie, zakaz ruszania się - to wszystko nie sprzyja robieniu wysokiej jakości badań. Stąd GE wpadło na pomysł obrócenia tego doświadczenia w prawdziwą przygodę. Maszyny do rezonansu zostały zamienione w statki pirackie i rafy koralowe, a dzieci zaczęły się same do nich gramolić. Sztuczna inteligencja nie byłaby w stanie - i nie będzie, przynajmniej w najbliższej przyszłości - rozwiązać tego problemu w tak kreatywny sposób.

Sztuczna inteligencja nie byłaby w stanie wymyślić, jak podnieść morale sprzątaczy pociągu Shinkansen w Japonii - to kreatywni ludzie zaproponowali, żeby zamienić sprzątanie pociągu w prawdziwe show, dając pracownikom poczucie głębszego sensu ich pracy i wzmacniając ich motywację. I to ludzie, a nie AI, w odpowiedzi na uwagi klientów proszących o przyspieszenie prędkości wind, zaczęli montować w nich lustra, nie zmieniając ich prędkości (gdyż ta byłaby fizycznie nieprzyjemna). I uwagi zniknęły.

Management consultant w jednym zdaniu to ktoś, kogo klient wynajmuje właśnie dla rozwiązania problemu w sposób kreatywny. Jako ścieżka kariery, jest to wybór, który codziennie przynosi inne wyzwania i dzięki któremu możesz nabyć wiele umiejętności przydatnych w różnych kontekstach życia zawodowego i prywatnego. O zawodzie consultanta, jak i o tym, jak to działa w międzynarodowym środowisku, jakie umiejętności nabyte na uczelni przydają się najbardziej i dlaczego jest to najlepsza praca, jakiej się możesz podjąć, jeśli jeszcze nie wiesz, co chcesz robić w życiu, porozmawiamy w trakcie dwóch webinarów i jednego spotkania na żywo. Będzie merytorycznie i do bólu szczerze.

O Mentorze:

Wojciech Busz

Wojciech Busz - moją siłą napędową jest chęć wywarcia pozytywnego wpływu na moje otoczenie. Absolwent studiów magisterskich ze stosunków międzynarodowych i studiów licencjackich z ekonomii. Od 7 lat w Wielkiej Brytanii, od ponad 5 lat spełniam się jako management consultant. Ponad 30 projektów w 7 krajach. IRONMAN z czasem 09:48:24.

Czym jest kariera i dlaczego tak ważna jest kreatywność? Jaki wpływ na Twój rozwój zawodowy może mieć mentalność? Tego dowiesz się na spotkaniach mentoringowych z p. Iwoną Fludą.

Webinar 1:

Czym w ogóle jest kariera? I dlaczego nie musi być tym, co jest przyjęte w ogólnej świadomości. Kilka przykładów z życia wziętych. Kariera jako podróż: życiowa, Twoja, nie tylko geograficzna oparta na poszukiwaniu, eksperymentowaniu, podejmowaniu ryzyka, braniu odpowiedzialności i wytrwałości.

Webinar 2:

Kariera i ludzie? I dlaczego jednostkowe bohaterstwo nie istnieje. Kilka przykładów z życia wziętych. Kariera jako relacje z ludźmi oparta na otwartości i ciekawości na innych i na świat, aktywnym wspieraniu Ciebie i innych i wspólnym rozwiązywaniu istniejących problemów.

Zajęcia stacjonarne w Krakowie:

Kariera, sukces? I dlaczego mentalność jest kluczowym czynnikiem i dlaczego pasja to nie wszystko. Praktyczny warsztat z kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów. Kariera i sukces oparty na indywidulanym podejściu i potrzebach i nastawieniu na ciągłe uczenie się.

O Mentorce

Iwona Fluda

Iwona Fluda jest absolwentką studiów licencjackich z geografii i turystyki UJ, oraz filologii germańskiej Uniwersytetu Rzeszowskiego, a także studiów magisterskich z filologii germańskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach i geografii społeczno-ekonomicznej i turystyki Uniwersytetu w Trewirze (Niemcy). Jej zainteresowania naukami społecznymi i przyrodniczymi pozwalają jej na postrzeganie świata z perspektywy multidyscyplinarnej.

Od dziesięciu lat mieszka poza granicami Polski. W Niemczech odbyła praktyki w agencji turystycznej w Berlinie oraz pracowała w startupach technologicznych. Podczas stypendium w Szwajcarii pracowała dla organizacji pozarządowej: Szwajcarskiej Rady Pokoju, gdzie zajmowała się pracą dziennikarską. W Hong Kongu wspierała prace wydziału marketingu i komunikacji w Niemieckiej Izbie Handlowej, była wolontariuszką w organizacjach zajmujących się edukacją międzykulturową i przedsiębiorczością.

Obecnie mieszka w Szwajcarii, gdzie swój czas dzieli między swój projekt startupowy Creative Switzerland: creative-switzerland.com, a pracą w stowarzyszeniu zajmującym się edukacją transformacyjną, przywództwem opartym na współpracy i innowacjami społecznymi.

Doradza również małym przedsiębiorcom i organizacjom pozarządowym z branży kreatywnej, turystycznej i edukacyjnej w tworzeniu strategii marketingowych, a także prowadzi warsztaty kreatywne. Wszystkim, czym się zajmuje przyświeca jedna zasada: Kreatywność jest wszystkim.

Weź udział w cyklu zajęć, które pomogą Ci podjąć decyzję w kwestii przyszłej kariery zawodowej. Otrzymasz niezwykle cenne informacje na temat tego, kiedy zacząć stawiać pierwsze kroki w budowaniu swojej marki, co jest do tego potrzebne i jak odnaleźć się na rynku pracy.

W czasie kolejnych spotkań dowiesz się:

1. spotkanie (webinar)

  • jak dobierać zajęcia aby zbudować unikalną bazę wiedzy na przyszłość
  • czy mobilność w nauce jest ważna
  • kiedy potrzebujesz doktoratu
  • czy praca akademicka może być połączona z przemysłem

2. spotkanie (webinar):

  • które lata po obronie pracy magisterskiej są najważniejsze
  • jak dobrać pracę w nauce do swojego charakteru
  • jak odnaleźć swoją niszę kompetencyjną
  • czy networking jest ważny

3. spotkanie (Kraków):

  • w czym pomoże Ci mentoring oraz coaching kariery i kiedy zacząć
  • jak zmienić branżę akademicką na przemysłową i odwrotnie
  • jak nawiązać kontakt z koncernem i czym są Hiring Algorithms

O MentorceEwa Burwicz-Galerne

Dr Ewa Burwicz-Galerne – ukończyła studia magisterskie na kierunku Geologia Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz studia doktoranckie z dziedziny Nauk o Ziemi na Christian-Albrechts-Universität zu Kiel w Niemczech. W 2017 roku otrzymała nagrodę na najlepszą pracę doktorską na świecie z dziedziny badań na hydratami gazowymi w latach 2014-2017. Obecnie pracuje w Instytucie Badawczym GEOMAR w Kiel, gdzie od dwunastu lat zajmuje się wykonywaniem modeli numerycznych systemów geologicznych. Współpracuje i doradza koncernom naftowym, współtworzy Women’s Executive Board (WEB) promując kobiety w nauce. Jest autorką i współautorką kilkudziesięciu publikacji naukowych cytowanych ponad sześćset razy. Prywatnie żona geochemika i mama dwuletniej córki.

Tematyka spotkań prowadzonych przez dr. Wojciecha Bobelę skupiać się będzie na zagadnieniach związanych ze skutecznym wyborem alternatywnej drogi zawodowej dla ludzi kończących studia wyższe w dziedzinie nauk przyrodniczych, którzy z często różnych powodów nie planują kontynuować swojej kariery naukowej.

Celem serii wykładów będzie analiza możliwości zawodowego przekwalifikowania się w celu optymalnego wykorzystania spektrum zdolności i umiejętności zdobytych w trakcie studiów oraz uświadomienie sobie własnych atutów i możliwości w porównaniu z innymi graczami na europejskim rynku pracy (Webinar #1).

Ponadto, uczestnicy będą mieli okazję zobaczyć, jak umiejętności zgromadzone w czasie studiów przydają się w praktyce zawodowej wykładowcy, związanej z identyfikacją, oceną i opisem danych klinicznych wykorzystanych do skutecznego wprowadzenia wyrobów medycznych na rynek europejski. W trakcie webinarium uczestnikom zostanie przekazana zarówno stosowna wiedza z zakresu legislacji (Rozporządzenia 2017/745), jak również praktyczna wiedza dotycząca samej metodologii przeprowadzenia ewaluacji klinicznej zgodnej z aktualnym stanem prawnym (Webinar #2).

Podsumowanie kursu koncentrować się głównie będzie na analizie studium przypadku Mentora, podczas której uczestnicy poznają jego osobistą ścieżkę kariery zawodowej, zdobyte doświadczenia od czasów studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim po dzień dzisiejszy.

O Mentorze

Wojciech Bobela

Dr Wojciech Bobela uzyskał tytuł magistra na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie w dziedzinie biotechnologii medycznej. Następnie ukończył studia doktoranckie w dziedzinie neurobiologii na Politechnice Federalnej w Lozannie (EPFL), w Szwajcarii. Jego praca doktorska głównie koncentrowała się na zagadnieniach związanych z projektowaniem i rozwojem nowych terapii neuroprotekcyjnych w leczeniu Choroby Parkinsona w modelach komórkowych, jak i zwierzęcych. W trakcie trwania swojej kariery naukowej, Dr Bobela był członkiem międzynarodowych i elitarnych grup badawczych zarówno w Polsce, Szwecji jak i Szwajcarii.
Od początku 2017 roku Dr Bobela związany jest na stałe z Medidee Services SA, szwajcarską firmą consultingową aktywną w branży wyrobów medycznych zarówno na rynkach europejskich, jak i światowych, gdzie jako Senior Associate zarządza procesem ewaluacji klinicznej całego holdingu Medidee SA, oraz doradza klientom zarówno w sprawach klinicznych, regulacyjnych, jak również dotyczących zarządzania jakością.

Interesujesz się polityką rozwojową UE? Słyszałaś/eś o Agendzie 2030 i jej celach? Chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat praw człowieka i zwalczania ubóstwa na świecie? Ciekawi Cię, jak UE współpracuje z rządami państw rozwijających się, organizacjami międzynarodowymi i NGO-sami? Zastanawiasz się nad stażem lub wolontariatem poza UE? A może chcesz dowiedzieć się więcej o pracy w strukturach Unii? Weź udział w warsztatach prowadzonych przez p. Patrycję Szadkowską.

W czasie webinariów poznasz główne założenia polityki rozwojowej prowadzonej przez instytucje Unii Europejskiej. Dowiesz się, co to jest i czym zajmuje się DG DEVCO. Poznasz możliwości pracy, praktyk, staży i wolontariatu w strukturach unijnych. 

Podczas spotkania w Krakowie Patrycja Szadkowska opowie, jak rozpoczęła się jej kariera w Brukseli, czym zajmuje się na co dzień i co można zrobić, będąc jeszcze na studiach, aby zwiększyć swoje szanse w procesie rekrutacji do instytucji i agencji UE. 

O Mentorce

Patrycja Szadkowska

Patrycja Szadkowska – absolwentka prawa i stosunków międzynarodowych UJ, stypendystka programów AFS, DAAD i Erasmus oraz programu wymiany bilateralnej z uniwersytetem PUCP w Peru. Podczas studiów odbyła praktyki w Ambasadzie RP w Limie, a po ich ukończeniu pracowała jako wolontariuszka AIESEC w brazylijskim NGO, jako koordynatorka projektów dla młodzieży ‘Gira Mundo’. Od 2017 r. pracowniczka Komisji Europejskiej w Brukseli, w departamencie Współpracy Międzynarodowej i Rozwoju (DG DEVCO), gdzie jest odpowiedzialna za prawno-finansową obsługę projektów rozwojowych UE z państwami Ameryki Łacińskiej, Karaibów, Azji i Pacyfiku.

Międzynarodowe kontakty są niezwykle istotne dla kandydatów, którzy rozważają wybór kariery naukowej w przyszłości. Chociaż obecne programy wymiany oferują imponującą różnorodność możliwości zdobycia i poszerzenie tego typu kontaktów, jak np. krótkie wizyty badawcze trwające kilka miesięcy, studenci wciąż stoją przed wyzwaniem, by zaplanować karierę akademicką w perspektywie długoterminowej.

Celem zajęć jest udzielenie porady studentom pierwszego i drugiego stopnia w zakresie:

  • wizyt badawczych,
  • istudiów doktoranckich,
  • badań podoktoranckich za granicą.

Podczas tych spotkań Mentor podzieli się doświadczeniem w pracy naukowej w różnych krajach (Niemcy, Szwajcaria, USA, Singapur i Szwecja), podkreślając perspektywy i wyzwania. Poda również sugestie, jak przygotować naukowe CV, co jest bardzo ważne przy ubieganiu się o stanowiska naukowe za granicą.

O Mentorze

Adam Slabon

Dr Adam Slabon – ur. 24 listopada 1983 r. i dorastałem w Norymberdze w Niemczech. Studiowałem chemię na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, Nanyang Technological University Singapore oraz École Polytechnique Fédérale de Lausanne. Po uzyskaniu stopnia doktora w ETH Zurich pod nadzorem prof. Reinharda Nespera w 2013 r. przeniosłem się na University of California w Berkeley na studia podoktoranckie u prof. Peidonga Yanga. Od września 2014 r. pracuję jako lider grupy w Instytucie Chemii Nieorganicznej RWTH Aachen Univeristy w Niemczech, gdzie uzyskałem habilitację w lutym 2019 r. Od marca 2019 r. jestem profesorem nadzwyczajnym (kadencja) w chemii nieorganicznej na Wydziale Chemii Materiałów i Środowiska na Uniwersytecie Sztokholmskim.

"A co po tym można robić?" To pytanie, które często słyszą i sami zadają sobie studenci różnych kierunków, szczególnie tych o profilu społeczno-humanistycznym. A można wiele, tyle że odpowiedź czasem łatwiej jest znaleźć zmnieniając punkt widzenia… czy raczej patrzenia. Celem serii zajęć jest zapoznanie uczestników z korzyściami, jakie w budowaniu ścieżki kariery daje doświadczenie zdobyte zagranicą (ze szczególnym uwzględnieniem Hiszpanii), zarówno podczas studiów, jak i po ich ukończeniu.

Webinarium 1: Czego zawodowo pożytecznego uczą studia społeczno-humanistyczne?

Omówione zostaną kompetencje, które zdobywają podczas studiów studenci kierunków o profilu społeczno-humanistycznym, które są szczególnie poszukiwane przez pracodawców w różnych branżach, a których potencjału absolwenci często nie nie doceniają.

Webinarium 2: O możliwościach rozwoju zawodowego w Hiszpanii

Przedstawione zostaną perspektywy pracy i kariery w Hiszpanii. Na przekór trudnościom panującym obecnie na hiszpańskim rynku pracy, Polacy cieszą się dużym poważaniem wśród pracodawców, dzięki czemu zdobycie pracy, nie tylko „dorywczej”, ale również „w zawodzie”, nie jest takie trudne. Jednocześnie, mając na uwadze intensywność relacji biznesowych polskich przedsiębiorstw z firmami hiszpańskimi i latynoamerykańskimi, iberyjskie doświadczenie staje się cennym atutem po powrocie do kraju.

Seminarium: Jak wziąć byka za rogi, czyli życie i praca w Hiszpanii z autopsji

Prowadząca podzieli się z uczestnikami programu wyzwaniami i możliwościami, jakie przyniósł jej wyjazd do Hiszpanii. Dzięki kilkuletniemu doświadczeniu w handlu międzynarodowym i logistyce w przemyśle motoryzacyjnym, a teraz pracy ze studentami historii, stosunków międzynarodowych i prawa, ciągle przekonuje się, że dla chcącego nic trudnego, choć droga do tego co z zewnątrz może wyglądać na sukces jest długa i wyboista.

O Mentorce

Anna Dulska

Dr Anna Dulska – absolwentka Zarządzania Międzynarodowego i Zarządzania Firmą na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Historii na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II. Od lat mieszka w hiszpańskiej Pampelunie, gdzie zdobywała doświadczenie zawodowe w handlu międzynarodowym i logistyce, m.in. w planowaniu dostaw w zakładzie Volkswagen Navarra. Pracę zawodową zawszę łączy z dalszym kształceniem, ukończyła m.in. studia podyplomowe z Socjologii w Pampelunie oraz Studium Polityki Zagranicznej PISM w Warszawie. Po obronie doktoratu została pracownikiem naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu Nawarry. Odbyła staże badawcze na Malcie i w Niemczech. Prywatnie pasjonatka podróży małych i dużych, gór, morza i gimnastyki sportowej. 

Umiejętność sprawnego komunikowania się jest podstawą każdego sukcesu. Zarówno w pracy jak i w domu. Od bezstresowych negocjacji i efektywnych informacji zwrotnych, po naturalny "small talk" czy pogawędkę przy kawie.

Czynnikiem niezbędnym do skutecznego porozumiewania się z innymi jest odpowiednia komunikacja z samym sobą – "komunikacja własną". Składają się na nią trzy elementy: zaufanie do siebie ("self-trust"), pewność siebie ("self-confidence") oraz słuchanie siebie ("self-listening"). Wszystkie te zagadnienia zostaną zaprezentowane i szczegółowo omówione w serii webinarów "Komunikacja własna". Porozmawiamy też o inwestowaniu, wyborach i podejmowaniu decyzji. Interaktywnie i na wesoło. Na podstawie wielu historii i przykładów, popartych wiedzą z dziedziny neurobiologii i psychologii! Serdecznie zapraszamy!

Plan spotkań

  1. "Self-trust", czyli co robić z przeczuciami oraz o tym czym sami sobie najbardziej szkodzimy.
  2. "Self-confidence", czyli co robić w sytuacjach trudnych oraz o tym jak pozbyć się stresu.
  3. "Self-listening", czyli co robić samemu oraz o tym jak nie być najmądrzejszą osobą w pokoju.

Spotkania w formie webinarów odbędą się w poniedziałki 2, 16 i 30 listopada w godz. 18.00 – 19.00. Korzystać będziemy z CISCO WebeEx. O szczegółach połączeń poinformujemy drogą mailową osoby zapisane na zajęcia.

ZAPISY: dostępne pod linkiem

O naszej Mentorce

Zuzanna Borek

Zuzanna Borek jest absolwentką biotechnologii na wydziale BBiB UJ. Mieszkała w Hiszpanii, Holandii, a obecnie w Niemczech, w Berlinie. Posiada bogate doświadczenie laboratoryjne, zdobyte w czasie studiów i doskonalone w wielu laboratoriach zachodniej Europy. Pracowała między innymi w zakładzie genetyki w Uniwersyteckim Centrum Medycznym w Groningen, znanym na całym świecie z przełomowych badań nad celiakią. W tym okresie pierwszy raz zmieniła ścieżkę kariery zagłębiając się w analizę danych biomedycznych i bioinformatykę. Obecnie pracuje naukowo w Berlinie w Niemieckim Centrum Badań nad Reumatyzmem oraz jako CPO w startupie MindCheck. Jest coachem, certyfikowanym i akredytowanym przez International Coaching Federation (ICF). Prowadzi zajęcia i warsztaty coachingowe z tematyki związanej ze zdrowiem i fitnessem mentalnym. Uwielbia podróżować, uprawiać sport oraz dbać o siebie, innych i środowisko.